آماده لغو ویزا با ازبکستان هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به ازبکستان سفر نموده است، در ملاقات با یکی از وزیران دولت ازبکستان از اعلام آمادگی ایران برای لغو ویزا بین دو کشور اطلاع داد.

آماده لغو ویزا با ازبکستان هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری ایسنا، ضرغامی که برای حضور در نشست مجمع عمومی و شورای اجرایی سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) به شهر سمرقند سفر نموده است، در ملاقات با عزیز عبدالحکیم اف وزیر اکولوژی ازبکستان پیشنهاد لغو ویزا بین ایران و ازبکستان را اعلام کرد و افزود: اقدامات لازم اجرا شده و ما در ایران پیگیر این هستیم که لغو ویزا را بین دو کشور اجرایی کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به کوشش های دولت ازبکستان برای توسعه گردشگری، اظهار کرد: رئیس جمهوری ازبکستان از سال های گذشته توجه خوبی به حوزه گردشگری دارد. یکی از کارهای خوب رئیس جمهوری ازبکستان انتخاب شما به این مسئولیت بوده است که انگیزه و توانمندی زیادی دارید و می توانید اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

ضرغامی گفت: وقتی بخارا را بازدید کردم احساس کردم ما و شما چقدر به هم نزدیک هستیم. ما از آمدن گردشگران ازبکستانی به ایران حمایت می کنیم و بعلاوه اعتقاد داریم گردشگران ایرانی که قصد سفر خارجی دارند ازبکستان را با توجه به وجود سمرقند و بخارا در اولویت قرار دهند.

او افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که پیش تر با شما صحبت کردیم درباره گردشگری زمینی بود. قرار است با حضور مدیران ترکمنستان، مسیر تردد گردشگران سه کشور ایران، ازبکستان و ترکمنستان را تسهیل کنیم تا تردد زمینی راحت تری داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به وزیر اکولوژی ازبکستان در ادامه این پیشنهاد گفت: شما با بسیاری از کشورها در لغو ویزا اقدامات خوبی انجام داده اید، این لغو ویزا را درباره ایران نیز انجام دهید.

عزیز عبدالحکیم اف وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان نیز در این ملاقات با ابراز خوشحالی از ملاقات با ضرغامی در سمرقند، اعلام کرد: امیدوارم در ادامه این ملاقات در آینده نتایج مناسبی داشته باشد.

او گفت: در نظر داریم در آینده کارهای بزرگی در حوزه گردشگری انجام دهیم و در سال 2025 در شهر بخارا یک مراسم ویژه برای گردشگری برگزار خواهیم کردیم.

وزیر اکولوژی ازبکستان گفت: در ملاقات با شما در شهر باکو توافق نموده بودیم یکی از شهرهای ازبکستان را به عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام در سال 2025 معرفی کنیم و از تمام وزرا برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم. بعلاوه در شهر سمرقند یک دانشگاه با موضوع گردشگری تأسیس کردیم، در این دانشگاه دو استاد از ایران و شش دانشجوی ایرانی داریم. من رئیس همین دانشگاه هستم.

وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان بعلاوه با اشاره به سفر خود به تهران یادآور شد: پژوهشکده ای را در حوزه صنایع دستی در سفر به ایران دیدیم و قصد داریم در یکی از دانشگاه های سمرقند این پژوهشکده راه اندازی گردد و در سفر بعدی شما به ازبکستان از این مجموعه بازدید کنید.

او بعلاوه اعلام کرد: من در سفر به تهران منظره ها زیبایی را دیدم و یکی از زیبایی های بی نظیر تهران ساختمان هایی با معماری و طراحی زیبا بود.

در این ملاقات، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری، محمدعلی اسکندری سفیر ایران در ازبکستان و سیدمحمدحسین حجازی مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران نیز حضور داشتند.

ضرغامی پیش تر از ارائه طرح لغو ویزا ایران با بیش از 60 کشور سخن گفته بود. به گفته این مقام دولت، کشورهایی که پیشنهاد لغو ویزا با آن ها مطرح است، شامل کشورهای همسایه، مجاور، مسلمان، حوزه تمدنی، پیمان شانگهای و بریکس است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164566

به "آماده لغو ویزا با ازبکستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده لغو ویزا با ازبکستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید