اجرای مرحله جدید طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی در استان قزوین

به گزارش مجله سرگرمی، مرحله جدید طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی و صدور گواهی کیفیت کارگاهی به منظور شناسایی کارگاه های استاندارد و ارتقای کمی و کیفی سطح فراوری محصولات، در استان قزوین شروع شد.

اجرای مرحله جدید طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی در استان قزوین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین،علیرضا خزائلی مدیرکل استان با اعلام این خبر گفت: طرح درجه بندی کارگاه های فراوری محصولات صنایع دستی برای اولین بار در سال 1395 باهدف بهبود شرایط فراوری و استانداردسازی کارگاه ها و فرآیند فراوری محصولات صنایع دستی در کشور به اجرا درآمد. با آنالیز های اجرا شده در سال 96 تعداد 28 کارگاه و در سال 97 تعداد 15 کارگاه واجد شرایط دریافت گواهی کیفیت در سطح استان قزوین شناخته شده و گواهی کیفیت کارگاهی دریافت کردند.

او گفت: در سال 98 نیز آنالیز کارگاه های فراوری محصولات صنایع دستی استان در دست اجرا است.

خزائلی با اشاره به مزایای طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی گفت: استانداردسازی کارگاه ها، بالا بردن توان فراوری و رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی، فراهم کردن زمینه فروش بیشتر کالاهای صنایع دستی، افزایش اعتماد و رضایت مندی خریداران و مشتریان و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع کارگاه های صنایع دستی ازجمله مزایای طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی به شمار می روند.

او ابراز داشت: با اجرای طرح یادشده زمینه مناسبی برای بهبود شرایط فراوری و ایجاد انگیزه در فراورینمایندگان کارگاه های کوچک تر برای گسترش فراوری، برطرف نواقص و دریافت گواهی کیفیت فراهم می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین توضیح داد: فراورینمایندگان محصولات صنایع دستی با دریافت گواهی کیفیت کارگاهی می توانند از مزایای آن شامل دریافت تسهیلات بانک و شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی داخلی و خارجی، حمایت از بسته بندی و طراحی محصول نسبت به سایر کارگاه های فاقد گواهی کیفیت، اولویت معرفی به سازمان بیمه در اجرای قانون بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان و شاغلین صنایع دستی و اولویت معرفی به سازمان ملی استاندارد بهره مند شوند.

او یادآور شد: لازم است متقاضیان دریافت گواهی کیفیت کارگاهی درخواست خود را تا تاریخ 30 مهرماه به صورت مکتوب به حوزه معاونت صنایع دستی استان اعلام نمایند و پس از دریافت هدایت های لازم برگه های مربوطه را دریافت و نسبت به آماده سازی کارگاه تا زمان بازرسی اقدام نمایند. همچنین کارگاه هایی که قبلاً پیروز به دریافت گواهی کیفیت شده اند نیز در صورت بازدید کارشناسان فنی و دارا بودن شرایط استاندارد می توانند با اعلام درخواست کتبی نسبت به تمدید گواهی خود اقدام نمایند.

خزائلی تأکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده تأکید بر پایبندی به اصول و رعایت چارچوب های تعریف شده گواهی کیفیت و انجام بازرسی های فنی به صورت مستمر الزامی بوده و هرگونه تخلف از سوی دریافت نمایندگان گواهی و محرز شدن آن توسط بازرسان فنی، ابطال گواهی کیفیت را در پی خواهد داشت.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین مراجعه و یا با شماره تماس 0283336712 تماس حاصل نمایند.

tafreh.ir: طفره: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای طفره

fixfun.ir: مجله تفریحی: وبلاگ شاد و سرگرم کننده

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52761

به "اجرای مرحله جدید طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مرحله جدید طرح درجه بندی کارگاه های صنایع دستی در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید