تبدیل خوزستان به قطب بوم گردی کشور در هفت سال آینده

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: براساس برنامه های پیش بینی شده در این معاونت، خوزستان باید تا هفت سال آینده به قطب بوم گردی کشور تبدیل گردد.

تبدیل خوزستان به قطب بوم گردی کشور در هفت سال آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، جلسه هم اندیشی کمیته طبیعت گردی استان خوزستان با حضور نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست و نیز معاون گردشگری استان به دبیری اداره کل میراث فرهنگی در محل این اداره کل تشکیل شد.

این جلسه به منظور سیاست گذاری و هماهنگی در زمینه توسعه بوم گردی (اکوتوریسم) و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت کارگروه با همکاری دستگاه های عضو، برگزار و در آن طرح های گردشگری با موضوع بوم گردی در اراضی ملی و مناطق چهارگانه محیط زیست آنالیز شد.

در این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای اکوتوریسم استان خوزستان، تنوع فرهنگی و میراث تاریخی، بر اشتغال زایی جامعه بومی و حفاظت از عرصه های طبیعی تاکید شد.

پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری خوزستان در این نشست با تأکید بر نظر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، مبنی بر ایجاد 16 هزار شغل و دو هزار مرکز بوم گردی در کشور، بر همکاری سه ارگان برای توسعه پایدار گردشگری در مناطق طبیعی و برنامه ریزی برای تبدیل شدن استان خوزستان به قطب اکوتوریسم (بوم گردی) کشور تاکید نمود.

پیمان نبهانی با اشاره به این که بوم گردی بر اساس جغرافیای اقلیمی و قومی هر منطقه اشکال مختلفی دارد و بر این اساس استان خوزستان دارای جذابیت های منحصر به فردی است اضافه نمود: گردشگران در تجربه بوم گردی خود در خوزستان علاوه بر آشنایی با مهمان نوازی، سنت ها و آداب و رسوم مناطق مختلف استان می توانند از طبیعت بکر و متنوع لذت ببرند و آرامش منحصربه فردی را تجربه نمایند.

او گفت: اقامتگاه های بوم گردی باید در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، معماری بومی و منظر طبیعی منطقه و تعامل با جوامع محلی هم خوانی داشته باشند، تاسیس شوند.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان مطرح نمود: براساس برنامه های پیش بینی شده در این معاونت، خوزستان باید تا هفت سال آینده به قطب بوم گردی کشور تبدیل گردد و برای نیل به این هدف و براساس این چشم انداز برای سال 2025 میلادی، شعار خوزستان پایتخت بوم گردی ایران را پیشنهاد نموده ایم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38886

به "تبدیل خوزستان به قطب بوم گردی کشور در هفت سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل خوزستان به قطب بوم گردی کشور در هفت سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید