رایزنی علی اف و وزیر خارجه ایران درباره مهاجم سفارت آذربایجان ، سفارت آذربایجان فعال می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو با الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان ملاقات و در مورد توسعه مناسبات دو کشور و تحولات منطقه ای مصاحبه و گفتگو کرد.

رایزنی علی اف و وزیر خارجه ایران درباره مهاجم سفارت آذربایجان ، سفارت آذربایجان فعال می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تبریک برگزاری پیروز نشست وزیران امور خارجه این جنبش، با تاکید بر اراده مقامات عالی دو کشور در زمینه توسعه مناسبات فی مابین گفت: با فضای مثبت در حال شکل گیری در روابط دو کشور و خصوصا عبور از بعضی سو تفاهمات، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیگیری و تحقق کلیه توافقات پیشین اعلام و اعتقاد دارد دو کشور برادر و همسایه به خوبی اراده و توانمندی خود برای عبور از مراحل سخت و شرایط پیش آمده را نشان داده و بطور واقع بینانه ای با اتکا بر ظرفیت های گسترده موجود در حوزه همکاری ها، پیگیری اهداف مشترک در چارچوب مصالح عالیه فی مابین را در دستور کار روابط خود قرار داده اند.

دکتر امیرعبداللهیان بعلاوه در این ملاقات ضمن استقبال از فعالیت دیپلمات های جمهوری آذربایجان در کشورمان، جایگاه این کشور در منطقه و در چارچوب سیاست همسایگی را مورد توجه قرار داد.

ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان، همکاری های دو کشور در حوزه های مالی، تجاری، حمل ونقل وترانزیت بعلاوه دیدگاه اصولی کشورمان مبنی بر لزوم استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه، از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بود.

الهام علیف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در باکو، اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان را مورد اشاره قرار داد و بر اهمیت روابط فی مابین خصوصا در بخش های مالی از جمله حوزه حمل و نقل و مسیرهای مواصلاتی تاکید نمود.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با تصریح براینکه کشورش هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تاکید نمود جمهوری آذربایجان در پی برطرف انسداد کریدور های مواصلاتی در منطقه است و به وجود مسیرهای تاریخی ایران در منطقه پایبند است.

رئیس جمهور آذربایجان بعلاوه در این ملاقات سلام متقابل خود به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد .

طرفین در این ملاقات با اشاره به تکمیل روند تحقیقات پرونده مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، در مورد نحوه فعال سازی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مصاحبه کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164536

به "رایزنی علی اف و وزیر خارجه ایران درباره مهاجم سفارت آذربایجان ، سفارت آذربایجان فعال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی علی اف و وزیر خارجه ایران درباره مهاجم سفارت آذربایجان ، سفارت آذربایجان فعال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید