روسیه انتها میزان فراوری خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - وزیر انرژی روسیه بیان کرد: کاهش تدریجی فراوری نفت روسیه براساس توافقی که با اعضای اوپک انجام شده بود در سرانجام ماه آوریل 229 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به سطحی رسید که روسیه وعده آن را داده بود.

روسیه انتها میزان فراوری خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد

به گزارش خبرنگاران، الکساندر نوواک روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام نمود: روسیه در راستای توافق با اوپک پلاس در روز آخر ماه آوریل فراوری نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال 2018 روزانه 229 هزار بشکه کاهش داد.

وی اضافه کرد: این رقم بدون احتساب فراوری نفت در چارچوب توافقنامه برای تقسیم محصولات بین دولت و سرمایه گذاران بوده است.

وزیر انرژی روسیه در بیانیه خود توضیح داد: کاهش فراوری نفت روسیه در ماه آوریل نسبت به ماه اکتبر سال گذشته بطور میانگین، 213 هزار بشکه در روز بوده است.

به گفته نوواک، روسیه فراوری نفت خود را در ماه می (ماه کنونی میلادی) در سطح مورد توافق با اوپک پلاس حفظ خواهد نمود.

وزیر انرژی روسیه این را نیز گفت که در مقایسه با ماه دسامبر سال 2018 کاهش فراوری نفت روسیه بدون احتساب فراوری بر اساس توافقنامه تقسیم محصولات بین دولت و سرمایه گذاران، 280 هزار بشکه در روز بوده است.

روسیه با اوپک توافق نموده است که برای تثبیت بهای نفت در بازار جهانی، سطح فراوری نفت خود را روزانه 228 هزار بشکه کاهش دهد.

وزیر انرژی روسیه اواخر فروردین ماه اعلام نمود که کشورهای غیراوپک نیازی به اصلاح توافقات خود برای کاهش فراوری نفت در شرایط فعلی ندارند با این وجود انتظار می رود دو ماه دیگر (می سال 2019) درباره گام ها و توافقات جدید گفت وگوها از سر گرفته گردد.

نوواک گفت: روسیه به تدریج در حال اجرای تعهداتی است که پیشتر با سایر فراوری کنندگان نفت برای کنترل قیمت در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماه سوم سال 2019 (تابستان) بازار با افزایش تقاضا روبرو خواهد شد، گفت: ما با همتای خود در جمهوری آذربایجان به توافق رسیدیم که در ماه می یا ژوئن در مورد سیاست های نفتی خود در نیمه دوم سال 2019 تصمیم گیری کنیم.

بعضی از رسانه های روسی و کارشناسان این کشور در یک هفته اخیر که آمریکا بطور غیرقانونی معافیت از تحریم خرید نفت ایران برای هشت کشور را لغو کرد، از امکان افزایش فراوری نفت روسیه سخن گفته و این اقدام را به سود مسکو دانسته بودند.

اروپام*391*1346**

tafreh.ir: طفره: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای طفره

fixfun.ir: مجله تفریحی: وبلاگ شاد و سرگرم کننده

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21924

به "روسیه انتها میزان فراوری خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه انتها میزان فراوری خود را براساس توافق با اوپک کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید