محمودیان اطلاع داد رونمایی از 2 اثر نفیس در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی شاهد رونمایی از کاشی هفت رنگ پوستر نمایشگاه و پارچه قملکار با موضوع اسماء الهی هستیم.

محمودیان اطلاع داد رونمایی از 2 اثر نفیس در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، با اعلام این خبر و با بیان اینکه در نمایشگاه سال جاری غرفه ویژه اسباب بازی برای بچه ها در حوزه صنایع دستی در معرض بازدید قرار می گیرد، گفت: گروه های موسیقی محلی برنامه های ویژه ای برای مخاطبان دارند، همچنین ما به صورت رایگان میزبان استان های محروم و کم درآمد هستیم و فضای تعیینی را برای مناطق زلزله زده درنظر گرفته ایم.

او با بیان اینکه پخش تیزرهای تبلیغاتی و پوسترهای ما از روز شنبه به صورت گسترده در سراسر کشور شروع می گردد، گفت: در مناطق شهری و بزرگراه ها شاهد بیلبوردهای نمایشگاه خواهیم بود و در سه فرودگاه مهم مشهد، فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد تلویزیون هایی به مدت 15 روز در خدمت تبلیغات نمایشگاه است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به برنامه های مهم نمایشگاه سال جاری گفت: امضای تفاهم نامه همکاری با بانک گردشگری و رونمایی از کاشی هفت رنگ پوستر نمایشگاه و پارچه قملکار با موضوع اسماء الهی به شیوه قلمکاری مهری و نقاشی که اثر یکی از برجسته ترین استادان قلمکاری اصفهان است، جزو برنامه های ویژه نمایشگاه خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه شاهد امضای قرارداد بخش خصوصی با پست بانک ایران هستیم، هدف از این اقدام، بهره برداری از 8 هزار باجه پست جهت عرضه و فروش الکترونیکی محصولات صنایع دستی است.

تخفیف 50 درصدی به زنان غرفه دار سرپرست خانوار

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: سال جاری برای اولین بار 50 درصد هزینه اجاره غرفه به زنان سرپرست خانوار در نمایشگاه صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی پرداخت می گردد.

او اضافه کرد: این اقدام با دستور ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می گردد.

محمودیان با بیان اینکه این نمایشگاه هم زمان با نمایشگاه فرش برگزار می گردد، توضیح داد: در این نمایشگاه شهرها و روستاها با بخش های کاملا مجزا صنایع دستی خود را ارائه می دهند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: 35 غرفه به صورت تعیین برای صنایع دستی با بسته بندی خاص و ویژه درنظر گرفته شده و 11 چادر عشایر در فضای باز نمایشگاه وجود دارد.

او گفت: همچنین برای اولین بار بالغ بر 36 مترمربع فضایی به بوم گردی اختصاص داده شده که در آنجا خانه بوم گردی را با استفاده از صنایع دستی مشاهده می کنید.

محمودیان با بیان اینکه این نمایشگاه در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می گردد، گفت: ما معتقد هستیم که صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است و مطمئن هستیم که هم وطنان بازدید خوبی از این نمایشگاه خواهند داشت و ذینفعان ما یعنی فعالان صنایع دستی می توانند از بزرگترین رویداد تجاری بیشترین بهره را ببرند.

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز سوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کار خود را شروع می نماید و به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان است.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40229

به "محمودیان اطلاع داد رونمایی از 2 اثر نفیس در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمودیان اطلاع داد رونمایی از 2 اثر نفیس در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید