واکنش وزارت ورزش به توقیف لوگوی استقلال، موضوع را جدی نمی گیریم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، توقیف لوگوی باشگاه استقلال یکی از اخبار حاشیه ساز اخیر پیرامون این باشگاه بود که به واسطه اقدام یکی از طلبکاران ایجاد شد. ظاهرا وی به دلیل طلب 300 میلیون تومانی که بابت یک فقره چک به امضای فتح الله زاده و رضایی از باشگاه استقلال داشته اقدام به توقیف لوگوی این باشگاه نموده است.

واکنش وزارت ورزش به توقیف لوگوی استقلال، موضوع را جدی نمی گیریم

وزارت ورزش اما ظاهرا در جریان این موضوع نیست چرا که افشین داوری مدیرکل امور باشگاه های این وزارتخانه نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کرد. وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که هیچ موضوعی به وزارت ورزش اطلاع رسانی نشده است بنابراین آن را جدی نمی گیریم. ضمن اینکه داشتن یک چک صرفا دلیلی بر اثبات ادعا نیست. این فرد مدعی و تمام مدعیان مانند او باید اسناد کافی در اختیار داشته باشند و بتوانند ادعای خود را توسط مراجع قضایی اثبات نمایند. دیگر اینکه جوابگو باشند که چرا به موقع برای تسویه حساب اقدام ننموده اند.

افشین داوری با بیان اینکه وجود چنین ادعاهایی از اتفاقات ناگوار پیرامون دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است، گفت: البته هر ادعایی صرفا نمی تواند درست باشد. این موضوع هم مانند خیلی دیگر از ادعاهای مطرح شده پیراموان دو باشگاه باید آنالیز گردد. اینطور نیست که هر فردی به راحتی و فقط به استناد چکی که در اختیار دارد، مدعی گردد و اقدام به توقیف لوگو کند. این مسئله باید در مراجع قانونی مورد آنالیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مدعیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کم نیستند. همین چند وقت پیش بود که گفته شد یک نفر مدعی طلبکاری از پرسپولیس و توقیف لوگوی این باشگاه شده است. از زمانی که بحث واگذاری دو باشگاه به صورت جدی مطرح شد، سر و کله صدها مدعی پیدا شده است. ادعای بعضی اصلا پذیرفته نشد چرا که درست نبود. بعضی هم پس آنالیز ادعا و صحبت های شان توسط دستگاه های نظارتی رد شدند. این هم ادعای جدیدی است که باید آنالیز گردد. فعلا سندیتی برای آن نداریم.

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش با بیان اینکه خیلی از افراد و مدعیان به دنبال سنگ اندازی برای واگذاری دو باشگاه هستند، توضیح داد: خیلی ها نمی خواهند پرسپولیس و استقلال واگذار شوند یا اگر هم قرار بر انجام کار است فقط به خودشان واگذار گردد. بعضی ادعاهای مطرح شده صرفا برای این مسئله است و اینکه حاشیه های جدید پیرامون دو باشگاه ایجاد نمایند درحالیکه وزارت ورزش در واکنش به اینگونه ادعاها می تواند حتی مدعی و طلبکار هم گردد مبنی بر اینکه اگر ادعای شان واقعی است چرا زودتر از این و به موقع برای حساب و کتاب و مطرح کردن طلب شان اقدام ننموده اند.

داوری شرحات خود در این زمینه را اینگونه تکمیل کرد: سال گذشته وزارت ورزش در راستای اقداماتی که برای اخذ مجوز حرفه ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام می شد، طی سه مرحله اطلاع رسانی عمومی به وسیله سایت دو باشگاه، از افراد مدعی مطالبه از سرخابی ها خواست تا نسبت به طرح موضوع اقدام نمایند. اتفاقا فهرست بدهی های دو باشگاه را هم داشتیم و بر اساس آن درخواست افرادی که مدعی شده و مراجعه می کردند را مورد آنالیز قرار می دادیم.

وی یاد آور شد: حالا در خصوص این ادعای جدید بابت طلب 300 میلیونی موضوعی به وزارت ورزش اعلام نشده و به همین دلیل آن را جدی نمی گیریم. اگر اعلام گردد باید ببینم که چنین نام و مبلغی در فهرست بدهی های استقلال که سال گذشته در اختیار داشتیم، قرار گرفته است یا نه؛ اگر نباشد که موضوع منتفی است. اگر باشد هم سوال مان از فرد مدعی این است که اگر ادعایش درست و واقعی است چرا همان سال گذشته و در پیرو اطلاع رسانی های انجام شده برای طرح موضوع اقدام ننموده است؟

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش با یادآوری اینکه گفته شده چکِ در اختیار این مدعی با امضای فتح الله زاده و رضایی است، گفت: با این حساب موضوع برای 12 - 10 سال پیش می گردد. این چند سال فرصت خوبی بوده برای اینکه فرد مدعی موضوع را پیگری نموده و به مطالبه اش رسیده باشد یا اینکه پرونده کلا منتفی و بسته شده باشد. نمی دانم چرا باید بعد از این همه سال سر و کله مدعیان پیدا گردد. این به نوبه خود جای ابهام دارد به خصوص بعد از اطلاع رسانی های سال گذشته.

داوری در پاسخ به این موضوع مطرح از طرف خبرنگاران مبنی بر اینکه اینطور عنوان شده که در صورت عدم تسویه حساب با این فرد مدعی، لوگو به مزایده گذاشته می گردد نیز گفت: انجام این کار مانند حرف زدن در خصوص آن که راحت نیست. اول باید صحت ادعا اثبات گردد. با یک چک نمی توان مدعی شد. اگر هم موضوع اثبات گردد، فرد مدعی باید جوابگو باشد که چرا بعد از این همه سال برای تسویه حساب اقدام نموده در حالیکه طی این مدت به راحتی می توانست به وسیله مراجع داخلی و حتی بین المللی موضوع را پیگیری کند. همانطور که گفتم این از جمله مسائل اقدام برای خصوصی سازی است.

افشین داوری در رابطه با روند کلی در خصوص طرح ادعاهای اینچنینی نیز اینطور شرح داد: فدراسیون فوتبال مرجع اصلی است و قاعدتا باید چنین ادعاهایی به این فدراسیون اعلام گردد یا اینکه در اختیار مراجع قضایی گذاشته گردد. در صورتیکه موضوع به نتیجه نرسید، وزارت ورزش در جریان قرار می گیرد و همینطور مسئله تا اعلام به فیفا و دادگاه بین المللی ورزش دنبال می گردد.

tafreh.ir: طفره: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای طفره

fixfun.ir: مجله تفریحی: وبلاگ شاد و سرگرم کننده

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35524

به "واکنش وزارت ورزش به توقیف لوگوی استقلال، موضوع را جدی نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت ورزش به توقیف لوگوی استقلال، موضوع را جدی نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید